BKV-Figyelő

Megvert nő a Kolosy téren – a BKV nem tudja rekonstruálni a történteket

Király Dávid
Király Dávid

2018. 08. 28. 14:53

Egyelőre semmilyen következménye nincs annak, hogy júniusban egy nőt egy BKV-busz mellett és a vezető szeme láttára verhettek meg, bár az esetnek több tanúja is van. A sértett azt mondja, a buszvezető segítséget ígért neki, később mégis mindent tagadott és elhajtott a busszal. A BKK és a BKV nem tudja rekonstruálni a történteket, az érintett buszon ugyanis nincs kamera.
Korábban a témában:

Júliusban közöltünk egy levelet, amelyben olvasónk, Zsuzsanna állítja: a buszvezető szeme láttára verték meg és köpték le a 9-es busz Kolosy téri megállójában. Mint írta, a jármű vezetője előbb azt ígérte, rendőrt hív, később azonban azt állította, hogy nem történt semmi, ő nem látott semmit, majd elhajtott a busszal. Mindez még júniusban történt.

Zsuzsanna a helyszínen két férfitől kért segítséget, egyikük hívta a segélyhívót, mire azonban a rendőrök a helyszínre értek, a busz elhajtott és a nő támadói is elhagyták a helyszínt. Zsuzsanna akkor így írt erről:

A buszvezető anélkül hajtott el, hogy a tőle elvárható segítségnyújtást megadta volna, azzal pedig, hogy a támadóimmal magamra hagyott, testi épségemet közvetlen veszélynek tette ki. Támadóim látva, hogy magamra maradtam kényelmesen sétálni kezdtek a Kolosy tér irányába. Utánuk kiabáltam, hogy várják meg a rendőröket, ekkor az engem megütő személy kényelmesen felém sétált és arcon köpött. Majd ugyanolyan kényelmesen tovább sétált két társával. A fiatal férfit a kerületi rendőrség eközben hívta vissza, újra elmondta az esetet és csak ezt követően érkeztek ki a rendőrök.

A teljes levél itt olvasható.

Júliusban Zsuzsanna választ kapott a BKK-nak írt levelére, sokkal előrébb azonban nem jutott. A BKK megbízásából a BKÜ az alábbiakat írta olvasónknak:

A BKK Zrt. Vásárlók Könyvébe 2018. június 10-én írt bejegyzését, valamint június 13-án és június 26-án elektronikus formában érkezett leveleit a közlekedési szolgáltató BKV Zrt. kivizsgálta, amely során a történtekről meghallgatták az érintett járművezetőt. A dolgozó előadta, hogy a dulakodás nem az autóbuszon történt, a konkrét testi sértést nem látta, csak a kiabálást hallotta, ezért tanúskodni nem tudott.

 

Elmondása szerint a segítségével két fiatalember az Ön védelmére kelt. Miután meggyőződött arról, hogy Ön biztonságban van és a rendőrséget értesítették, folytatta munkáját. A járművezető előadta, hogy minden tőle telhetőt megtett az eset során. Nagyon sajnálja, hogy Ön ilyen kellemetlen szituáció áldozata lett.

 

Kamerafelvétel nem áll a BKV Zrt. rendelkezésére, mert az érintett jármű nem rendelkezik rögzítésre alkalmas kamerarendszerrel. A térfigyelő kamerák nem a BKV Zrt. fenntartásába tartoznak. A BKV Zrt.-nek és alkalmazottainak elsődleges célja és elemi érdeke, hogy lehetőség szerint minden utazás időben, problémamentesen történjen. Sajnáljuk az Önt ért kellemetlenséget.

Jól látható, hogy – mint már oly sokszor – az utas és a járművezető állítása áll szemben egymással és mivel az érintett buszon nem volt kamera, ez már jó eséllyel így is marad. Hacsak a rendőrségnek nem állnak rendelkezésére a környék térfigyelő kameráinak felvételei, de azt, hogy a buszvezető mit mondott Zsuzsannának és mit nem, a térfigyelőrendszer sem vehette fel.

Nem meglepő, hogy olvasónk nem érte be ennyivel, visszaírt a BKK-nak; alább a levél egy részletét közöljük:

Hazugság, hogy a segítségével (mármint a buszvezetőével – a szerk.) a védelmemre keltek volna, ugyanis senki nem kelt a védelmemre a helyszínen tartózkodó emberek közül. Én kértem meg később egy fiatalembert miután megtudtam, hogy a vezető nem hívott rendőrt, hogy hívjon akkor. Ezt a fiatalember tanúsítani is tudja. Ő az egész beszélgetést hallotta egyébként, így tanúskodni is tud az ügyben.

 

A buszvezető nem győződött meg a biztonságomról, egyáltalán nem tette meg a tőle telhető segítségnyújtást, sőt otthagyott az utcán sokkos állapotban a támadóimmal! Ezért kiegészítő feljelentést tettem a kerületi rendőrkapitányságon vele szemben.

 

Az eset rendkívüli módon megviselt, azóta se tudtam az engem ért testi és lelki sérülést feldolgozni. Leginkább az viselt meg, ahogy a buszvezető először azt mondta, hogy rendőrt hív és én ebben a hiszemben vártam a segítséget, majd ezt követően a támadóimat engedte felszállni és becsukva az ajtót indulni készült. (…)

 

Azzal pedig, hogy a BKK ennyivel elintézettnek tekinti az ügyet, legalizálja azt, hogy a sofőröknek nincsen semmilyen felelősségük, utasaikat megverhetik a szemük láttára és segítségnyújtás nélkül elhajthatnak. Leveleimre nem reagáltak, elnézést se kértek, csak miután az eset megjelent a BKV-Figyelő oldalán.

Erre reagálva a BKK közölte, hogy a buszt üzemeltető BKV továbbra is fenntartja az álláspontját és a továbbiakban tehetetlenek az ügyben:

… észrevételeit ismét továbbítottuk a BKV Zrt. felé, akik korábbi állásfoglalásukat fenntartják. Az adott esetben a járművezető nyilatkozatát tudják szembeállítani az Ön által leírtakkal, azonban mivel ezek eltérnek egymástól, nem tudják pontosan rekonstruálni a történteket.

Érdekesség, hogy a BKK leveleinek végén az az egyenszöveg olvasható, miszerint

Amennyiben a panaszkezelési eljárás nem vezetett az Ön számára kielégítő eredményre, jogorvoslatért az Innovációs és Technológiai Minisztérium Piacfelügyeleti és Utasjogi Főosztályához.

Zsuzsanna ezt is megtette, onnan azonban azt a választ kapta, hogy

Az autóbuszos hatóság a BKK Zrt. és szolgáltatói munkavállalóinak viselkedésével, az egyéb ágazati (büntetőjogi, szabálysértési, polgári jogi) szabályok betartásával, valamint a kártérítésre irányuló kérelmek elbírálásával kapcsolatban nem rendelkezik hatáskörrel.

A történetnek a BKV-t és a BKK-t érintő része itt véget ér, Zsuzsanna tehát csak abban bízhat, hogy a rendőrségi eljárásnak köszönhetően ügye nem marad következmények nélkül. A napokban Zsuzsanna ezt írta a BKV-Figyelőnek:

Azt gondolom összességében ennek az ügynek kapcsán, hogy annyit kellett volna tennie a BKK-nak, hogy elnézést kérnek a buszvezető hibás viselkedése miatt, és megfelelően tájékoztatják alkalmazottaikat, hogy mi ilyen esetekben a helyes eljárás. Esetleg ezt kiteszik a weboldalukra is, illetve az utasokat is tájékoztatják, hogy ilyen esetekben kihez fordulhatnak segítségért, mi a helyes eljárás. Pl. mindenképpen jegyzőkönyvet felvetetni a buszvezetővel mielőtt elhajt, a fejére mért ütések ellenére is.

 

Nagyon elszomorít a BKK és a hatóságok hozzáállása ezekhez az esetekhez, mert ezzel morálisan teret engednek az ilyen esetek megtörténtének és a közbiztonság romlásának. A felelősséget pedig mindenki csak hárítja, addig, amíg velük is hasonló nem történik. Az imént beszéltem végre a nyomozó rendőrrel, aki nagyon sajnálkozott, hogy ilyen ez az ország. Részemről ennyi, levontam a tanulságokat. Teszem tovább a dolgomat továbbra is, bízva a jobb időkben!

Észrevételed, panaszod van a budapesti közösségi közlekedéssel kapcsolatban? Vagy csak láttál valami érdekeset? Írd meg a bkvfigyeloblog@gmail.com címre vagy a BKV-Figyelő Facebook-oldalán!

Fotók: olvasónk, Zsuzsanna

vissza a címlapra

Kommentek

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.