Közélet

Nincs többé kék metró

Továbbra sincs megegyezés a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről, két megállót csak szűk négy év múlva építene át a főváros - hangzott el azon a sajtótájékoztatón, amelyen Tarlós elbúcsúztatta az utolsó kék metrószerelvényt.

Véghajrában a kampány, Tarlós kedden elbúcsúztatta az utolsó régi orosz szerelvényt, mostantól csak a felújítottnak nevezett fehér metrók járnak az M3-as metró vonalán. Ez egyébként hetek óta így volt, de – amint arról egy másik cikkben már írtunk – a BKV halogatta a bejelentést, hogy ne legyen blama, ha mégis kellene egy-két régi vonat.

A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a BKV egyeztet az orosz gyártóval, hogy a kötbér terhére mégiscsak felszereljék a vonatokat azokkal a klímaberendezésekkel, amelyekre korábban azt mondták, hogy a gyenge szerkezetű kocsiszekrények nem bírnák el őket.

Továbbra sincs nyugvóponton a metróvonal teljes akadálymentesítése: két, egyébként viszonylag kis költséggel akadálymentesíthető megálló (Ecseri út, Pöttyös utca) ügyében ugyanis nem jutottak dűlőre a felek, a főváros mindenesetre kötelezettséget vállalt, hogy szűk négy év múlva, 2021 végére megtalálja a megoldást.

A metrószerelvények cseréjéről az orosz gyártó, a Metrovagonmas az alábbi rettenetes nyelvezetű (nyilván oroszul írt és nem magyar fordító által fordított) közleményt küldte szerda reggel:

A budapesti metró tulajdonát képező szerelvények átalakításával és korszerűsítésével kapcsolatos megrendelést teljesítő Меtrovagonmas Nyrt. (a Transzmasholding Zrt. tagja), a projekt megvalósításának fontos mérföldkövéhez érkezett – 2018 március elejétől az M3 vonalon a forgalmat kizárólag korszerűsített kocsik biztosítják.
Ezt az eredményt a BKV-val, Magyarország fővárosának és a budapesti metrónak közlekedési szolgáltatójával történő szoros és hatékony együttműködésnek köszönhetően értük el. Jelenleg a BKV folytatja a rendszer átalakítását és az M3 vonal arculatának átváltoztatását. A pályán és az állomások egy részén folynak a tervezett javítások, ez pedig lehetővé teszi már most, hogy az üzemeltetett pályarészen alapvetően csak átalakított szerelvények közlekedjenek.
A Меtrovagonmas Nyrt. és a BKV között létrejött szerződés keretén belül 37 szerelvényen (222 metró kocsin) végeznek mélyreható korszerűsítést. A meghatározott ütemtervnek megfelelően az utolsó szerelvényt 2018 júniusában helyezik üzembe. A vonatokon, a forgalomba bocsátásuk előtt, számos műszaki vizsgálatot és alapos beállításokat végeznek, különleges figyelmet fordítva a vizsgálatok és a beállítások minőségére.
A Metrovagonmas a budapesti metró szerelvényeinek korszerűsítési munkálatai során a legkorszerűbb műszaki megoldásokat és szoftvereket alkalmaz, ennek köszönhetően a szerelvények kényelmesek és biztonságosak az utasok és a járművezetők számára. Jelentősen nő a szerelvények megbízhatósága és energiahatékonysága, valamint karbantartásuk és javításuk gazdaságossága.
Denis Shilo, az M3 vonal szerelvények korszerűsítési projektjének vezetője szerint: „Jelenleg a budapesti metró egy teljes mértékben új műszaki szintre lép. A vonatok korszerűsítése egy általános komplex program része, mely ezen feladat megoldására irányul. A Metrovagonmas számára nagyon fontos, hogy részt vehet egy ilyen nagyszabású és társadalmilag fontos projektben, melynek keretein belül a legfejlettebb innovációs megoldásokat alkalmazzuk, hozzájárulunk a magyar főváros közlekedési rendszerének további fejlesztéséhez.”

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán

Ajánlott videó

Olvasói sztorik