Közélet

Bekamerázták az összes Combinót

A nagykörúti villamosok bekamerázását régóta ígérte a BKK, most végre megvalósult, a Combinókba beszerelték a Futárt is. A régi, magaspadlós, de felújított villamosokata BKV visszairányíthatja a  2-es vonalra.

Ismét kizárólag alacsonypadlós Combino villamosok közlekednek a Nagykörúton, miután az összes körúti villamosbe beszerelték a Futárt és a kamerákat – közölte csütörtökön a BKK. Mint írják, mostantól

a 4-es és a 6-os vonal megállóiba telepített kijelzők is megjelenítik a járművek valós indulási idejét. A nagykörúti villamosokra vonatkozó járatinformációk a BKK FUTÁR alkalmazásban, valamint a webes utazástervezőben, a futar.bkk.hu címen is teljes körűen elérhetők.

Ezzel párhuzamosan be is kamerázták a Combinókat: az utastéren kívül kamera figyeli a villamos előtti és mögötti területet is.

Bűncselekmény vagy baleset esetén a rögzített kameraképek visszanézhetők, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy biztonságosabbá váljon az utazás az éjjel-nappal nagy forgalmat bonyolító nagykörúti vonalakon.

A parlament döntésének megfelelően 2011 óta van lehetőség arra, hogy a közlekedési vállalatok képet és hangot rögzítsenek a járműveiken; azóta a BKK-s járművek több mint felét bekamerázták.

Az elmúlt hónapokban – míg a Combinókat felszerelték a Futárral és a kamerarendszerrel – régi Ganz villamosok is közlekedtek a Nagykörúton. Mivel egyidejűleg két Combinón dolgoztak, a BKV két csatolt KCSV-7 szerelvényt állított forgalomba a vonalon.

A régi, magas padlós villamosokat a 2-es vonalról irányították át a 4-6-os vonalra, azonban ezek is felújított járművek, a BKV így akarta minimalizálni a típuscsere miatti szolgáltatásiszínvonal-romlást. A cég tavaly négy KCSV-7-es villamos újíttatott fel és ugyanennyit terveznek idén is.

A főjavítás a vázszerkezet teljes nagyjavítását, fődarabok felújítását, részegységek javítását, cseréjét tartalmazza. Ezen túl a fejújítás során végzünk komfortnövelő és esztétikai állapotjavításokat, valamint korszerűsítéseket is. Például elvégezzük az ablakok cseréjét árnyékolt kivitelűre, a teljes belső burkolat és az ülések cseréjét, valamint módosítjuk az ajtóműködtetést, és új jegykezelő készülékek is beépítésre kerülnek. A KCSV-7 típusú villamosok felújítása mintegy 80 millió forintba kerül

– írta a BKV-Figyelő kérdésére a közlekedési vállalat.

Kiemelt kép: Wikipedia/Rovács Barna

Ajánlott videó

Olvasói sztorik