BKV-Figyelő
Budapest, 2017. november 6.
A 3-as metró vonalának felújítása miatt közlekedõ metrópótló busz fordul meg a Lehel térnél 2017. november 6-án. Az Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Mátyásföldön lassúak, Erzsébeten összehangolatlanok a buszok

Király Dávid
Király Dávid

2018. 02. 13. 14:52

Az elmúlt heteket elvitték a 3-as metró akadálymentesítésével foglalkozó cikkek, így az olvasói levelek kicsit hátrányt szenvedtek. Az alábbi válogatással ezt próbáljuk meg jóvá tenni.
Korábban a témában:

István például arról írt, hogy az esti órákban megállhatnának máshol a metrópótló buszok, mert úgy közelebb lennének az átszállási lehetőségek. (Mondjuk én nem kockáztatnám a nappal és este más helyeken megálló pótlóbuszok okozta népharagot.)

Egy észrevétel az M3 pótlóval kapcsolatban. Lehel tér, Nyugati pályaudvar felől érkező pótlójárat. Egyszerűen érthetetlen, hogy miért a Lehel piac északi részén kell megállnia a pótlójáratnak. Nap közben érthető a nagy forgalom miatt. De este 10 után miért jó az, hogy az emberek 100 métert sprintelnek a 76-os trolihoz vagy a 14-es villamoshoz, mert látták, hogy bent áll, de mivel a lehető legmesszebb áll meg a pótló, esélytelen elérni?

Jön a 20 perc várakozás. Miért nem lehet este 10 után a 76-os megállóját használni? Hát nem így lenne célszerű és korrekt az utasokkal szemben? 20 perc sokat számít, főleg ha ezen múlik más csatlakozás.

Katalin a 23-as és a 66-os buszokat hangolná össze, tapasztalata szerint ugyanis Pesterzsébeten nem várják be egymást.

Neuralgikus pont a 23-as 66-os busszal való csatlakozása az erzsébeti Hév megállónál (Pesterzsébet felső – a szerk.), ahol hely is lenne bevárni egymást, időben is meg lehetne oldani egy kis odafigyeléssel, de mégse sikerül ez a hatalmas bravúr!

Számtalanszor nézhetjük a 23-as buszt tovalibbenni a megállóból, amíg a 66-os szépen áll a felüljáró alatti, illetve a Határ úti lámpánál! Kb. 30 másodpercen múlik, hogy utána lehet a megállóban állni, néha még negyed órát is. Lehet, hogy csak én vagyok telhetetlen és várok el lehetetlen dolgokat?

Attila szerint egyes mátyásföldi buszjáratok vánszorognak csigalassúsággal:

Meg tudná valaki mondani, miért megy két megálló között 30-40km/h sebességgel a busz? Miért nem a buszöbölben kompenzálja a menetidőt például a Bökényföldi úton ahol 60-90 km/h a megengedett sebesség? Szerintem a KRESZ szerint ez indokolatlan akadályozás.

Természetesen továbbra is várjuk olvasóink észrevételeit, panaszait a bkkfigyelo@outlook.com címre vagy a BKV-Figyelő Facebook-oldalán!

Kiemelt kép: MTI

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.