Közélet

Jobbra tarts a Deák téren is!

Kocsival már 80 éve csináljuk, gyalogosan még csak most tanuljuk, hogy ha az egy irányba tartók egy oldalon állnak, akkor kevesebb a lökdösődés, az anyázás és gyorsabban is haladunk. Amíg meg nem tanuljuk, lehet ezen segíteni.

1941. július 6-án a vidéki Magyarország áttért a jobboldali közlekedésre, ugyanabban az évben november 9-én pedig Budapesten és környékén is érvényesült, hogy: Jobbra tarts! Azt viszont csak mostanában kezdjük felfedezni, hogy gyalogosként is jobban járunk, ha a jobbra tartunk, például a mozgólépcsőn.

A budapesti metróhálózaton két olyan folyosó is van, amely két vonal között teremt átszállást, közülük azonban csak az egyikben érvényesül a Jobbra tarts! elve. Olvasónk, Gábor azt is megfejti, hogy miért.

El kell meséljek egy történetet, mert a kultúrám nem fér a bőrébe. Egy ideje újra el kellett kezdenem használnom a kék metrót – bánatomra. A BKV mentségére szóljon, hogy amióta a felújított haláljárgányok járnak a vonalon, több kedvem van reggelente a metrót választani.

Egyébként a pirosat és a zöldet mindig is imádtam, hogy a sárgáról már ne is meséljek. Na de át is kell szállnom a pirosra. Ahhoz meg ugye keresztül kell mennem az átjárón, ahol az emberek túlnyomó többsége nem ismeri a jobbkézszabályt és rendetlenül mászkálnak a bal oldalon is, ezzel hátráltatva a flow-t.

A 3-as és a 4-es metró közötti Kálvin téri korlátok tök jól működnek és tapasztalataim szerint mindenki igyekszik a jobb oldalon közlekedni. El szeretném érni, hogy telepítsenek korlátokat a Deákra is.

Kiemelt kép: Wikipedia/Tomcsy

Ajánlott videó

Olvasói sztorik