Közélet

Vendégposzt: kellene egy automata a debreceni Nagyállomásra

Az esti órákban ugyanis a pénztárak már bezártak, így csak a villamosvezetőtől lehet jegyet venni - persze drágábban.

A budapesti jegy- és bérletautómatákról mindenki tudja, hogy gyakran romlanak el, általában nem fogadnak el készpénzt, rendszeresen eltömik őket vagy csak nincs belőlük mindenhol, ahol szükség lenne rájuk. Az élet azonban Debrecenben sem fenékig automata – hívta fel a figyelmünket egy vidéki olvasónk.

Sajnálattal vettem észre, hogy a vidékről vonattal érkezők 20 vagy 21 óra után sehol sem tudnak jegyet venni, mivel a Nagyállomáson nincs jegyautomata és már a pénztár is bezár addigra. Így rákényszerülnek az utasok, hogy emelt díj mellett a villamosvezetőtől vegyenek jegyet.

Szerintem ez egyáltalán nem korrekt, hiszen a többi megállóban, ahol van automata, lehet normál áron jegyet venni, így az ott felszállók előnyben részesülnek, míg a Nagyállomásra érkezők hátrányban, és “büntetve” vannak, mert jegyet kívánnak venni. Senkitől sem várható el, hogy minden pillanatban jegy legyen a pénztárcájában, főleg nem azoktól, akik nem is Debrecenben laknak, hanem vidékről jönnek látogatni vagy várost nézni.

Szeretnénk, ha a Nagyállomásra is jegyautomatát tennének vagy azt, hogy a MÁV pénztárban is lehessen normál áron jegyet venni, akar este is. Ha egyik sem megoldható, akkor pedig lehessen a pénztár zárása után a járművezetőtől normál áron jegyet venni, értelemszerűen csak olyan megállókban, ahol nincs automata. E

Egy teljesen más észrevétel: a külföldi utasok megveszik a jegyet a vezetőtől, de ő nem mindig szól nekik, hogy lyukasszák is ki, és nem is szoktak nézni, hogy kilyukasztják-e. Kérem, ösztönözzék a vezetőket azzal, hogy ha nem szól és nem nézi, hogy a jegy valóban ki lett-e lyukasztva, akkor az esetleges pótdíjat áthárítják es levonják a vezető fizetéséből.

Ellenkező esetben úgy fog tűnni, mintha ez is az utasok lehúzására irányulna, nem pedig az érvényes jegy nélküli utasok kiszűrésére. Elég nagy port kavart egy-két éve a híradóban az a hír, hogy megbüntettek egy utast, mert vizet mert inni a hőségben a villamoson, illetve az is, hogy jogtalanul büntetett az ellenőr a matrica nélküli diákigazolvány miatt (ez utóbbi néhány hete történt).

Gondolom, ezek után a cég filozófiája arra kellene, hogy irányuljon, hogy a legügyfélbarátabban és korrekt módon álljon a dolgokhoz és átnézze a szabályzatát, hogy hol lehetne még javítani. Ezt az e-mailt elküldöm a BKV-Figyelőnek. Igaz, ez Debrecen, nem Budapest, de azért ők is tudjanak róla “érdekességképpen”, hogy mi történik vidéken a közösségi közlekedésben.

Mostanában nem jártam Debrecenben, de egy kedves ismerősöm igen és megnézte, mi is a helyzet az automatákkal, íme:

Két villamos van Debrecenben, az 1-es és a 2-es, a Kálvin térnél válnak ketté. A 2-es villamost néhány évvel ezelőtt adták át. Automatát csak a 2-es villamos megállóinál láttam, az 1-es vonalán egyáltalán nincs. Gondolom a 2-es apropóján telepítették az automatákat. A régi 1-es villamos vonalán és a közös vonalukon (a Nagyállomás és Kálvin tér között) nincs automata. Summa summarum szerintem egyszerűen még nem tart ott a fejlesztés, hogy minden egyes megállóban legyen automata.

Kiemelt kép: Wikipedia/Debrecenivalaki

Ajánlott videó

Olvasói sztorik