Közélet

Óriásdugók Angyalföldön – araszolnak a buszok a Reitter Ferenc utcában

Forgalmas buszjáratok állnak a dugóban a reggeli csúcsban a XIII. kerületben. A probléma eredője a Róbert Károly körút felújítása, amelyet a nyáron terveznek befejezni.

A Róbert Károly körút felújítása miatt a megszokottnál sokkal nagyobb a forgalom a Reitter Ferenc utcában, ahol több fontos, forgalmas buszjárat is közlekedik. A reggeli csúcsban azonban akkora a dugó, hogy a buszok csak araszolni tudnak. Olvasónk, Gábor hosszan levelezett az ügyben a BKK-val, mindeddig azonban nem jutott előbbre.

Szeretném a BKV-Figyelő blogon megosztani az alábbi problémát a nagyobb nyilvánosság érdekében, mivel a BKK-val folytatott levelezésem sajnos eredménytelen volt ez ügyben.

A probléma forrása a Róbert Károly körút felújítása, amely szeptemberben kezdődött. Ekkortól kezdve megtiltották a Lehel útról történő balra kanyarodást a Róbert Károly körútra, így a Béke utca/Lehel utca Újpest felől érkező teljes forgalmát átterelték a Reitter Ferenc utcára (többek között azóta a 105-ös busz is terelve, ez irányban közlekedik). Ezzel a megoldással az egyetlen gond, hogy a Reitter Ferenc utca nem bír el ekkora forgalmat a reggeli csúcsidőszakban, így gyakorlatilag teljesen bedugul és csak lépésben lehet haladni.

Ezen az útvonalon közlekedik a 20E autóbusz és a teljes 30-as buszcsalád (30, 30A, 230). Ezek a járatok óriási utasforgalmat bonyolítanak le. Az Angyalföldön lakóknak gyakorlatilag ez az egyetlen eljutási mód a Keleti pályaudvar felé, mivel alternatív útvonalakon ez legalább 3-4 átszállást és 2-szer, 3-szor akkora eljutási időt jelentene.

A dugó mértéke reggelente már ősszel is többször vállalhatatlan volt, ekkor leveleztem a BKK-val, akik egyébként rendkívül készségesen, részletes választ adtak. Ténylegesen foglalkoztak a kérdéssel, az ügyfélkommunikációjukra tehát nincs panaszom. Sajnos azonban a válaszuk lényege az volt, hogy megvizsgáltak minden alternatívát és nincs semmilyen megoldás a felújítás idejére, minthogy a forgalmat a Reitter Ferenc utcára tereljék. Az ideiglenes buszsáv kialakítását és a jelzőlámpák áthangolását sem látták megvalósíthatónak.

Január-februárban szerencsére csak kisebb dugók voltak; vélhetően a rossz idő miatt kevésbé folytak intenzíven a munkálatok és a szmogriadó miatt is kevesebb gépjármű közlekedett. Kezdtem is megnyugodni, hogy végre visszaáll a régi rend és a szokásos 20-25 perc alatt el lehet jutni Angyalföldről a Keletihez.

Óriásdugók Angyalföldön – araszolnak a buszok a Reitter Ferenc utcában 1Múlt héten azonban jött a hidegzuhany, azóta gyakorlatilag teljesen meghal reggel 7 és 9 között a forgalom a Reitteren, észszerű időn belül nem lehet a 20E és 30-as buszokkal a Keletihez eljutni. A dugó vége rendszerint a Fáy utca vonalában kezdődik, a Szegedi úthoz közeledve pedig már annyira lassú a forgalom, hogy percenként pár métert haladnak előre a buszok. A Szegedi úti kereszteződésen a Béke tér felől folyamatosan áramló és a kereszteződésbe beragadó autók miatt alig tudnak átmenni a buszok.

Igyekszem természetesen korábban elindulni otthonról, de így is reménytelen a helyzet, mivel kiszámíthatatlan, hogy mennyit állunk a dugóban. Szerencsésebb reggeleken ez “csupán” 15-20 perc, sokszor azonban ennél jóval több. Most már egyébként fél 8 körül teljesen beáll a forgalom, tavaly ilyenkor még kisebb volt a dugó és csak 8 felé kezdett egyre durvább lenni a helyzet.

Többször inkább leszállok a Szegedi út előtti egyik megállóban és gyalog megyek ki a körútig, útközben ilyenkor legalább 10 egymás utáni, gyakorlatilag egy helyben toporgó buszt lehagyva, majd a Róbert Károly körút / Vágány utcánál egy jóval előbbi, éppen akkor odaérő buszra átszállva. Ez azonban szintén jelentős időtöbblet és nem azért fizetem a havi 9500 forintos bérletet, hogy cserébe 40 percig aszalódjak a dugóban egy olyan szakaszon, amit normál esetben 2-3 perc alatt szokott megtenni a busz, és szintén nem azért fizetem a bérletet, hogy a tömegközlekedés helyett gyalogoljak, miközben időre be kell érnem a munkahelyemre.

Még 1-2 hétig ezt el is lehetne viselni, azonban a munkálatok befejezését nyárra (!) ígérik, ami teljes abszurdum. Hónapokon át ilyen állapotok lesznek még? Mi telik majdnem egy évbe egy egyszerű útfelújításon? (Nagyrészt újraaszfaltozásról és vágányfelújításról van szó, valamint kerékpársáv kialakításáról.) Ismerve persze a hazai viszonyokat, nem lenne meglepő, ha a nyári befejezés is csúszna és még további jó pár hónapig élvezhetnénk ezeket a vállalhatatlan közlekedési állapotokat.

Kedves BKK! Szeretnénk végre visszakapni a Reitter Ferenc utcát!

Kiemelt kép: Wikipedia/Kemenymate

Ajánlott videó

Olvasói sztorik