Közélet

M3, pótlóbuszok: kezdhetjük az elején

A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a 3-as metró pótlóbuszaira kiírt BKK-s tendert. Lássuk, hogy állunk.

  1. A főváros buszokat akart vásárolni a 3-as metró felújításának idejére.
  2. A 3-as metró felújítása addig nem kezdődhet meg, míg nincs Budapesten 150 darab új csuklósbusz.
  3. A pótlóbuszok beszerzésével tehát jelenleg pont ott tartunk, mint mondjuk három és fél éve: sehol.
  4. A főváros azért tett le az olcsó és jó lengyel buszok megvásárlásáról, mert a kormány a 150 busz üzemeltetésének kiszervezésére utasította.
  5. A kormány azt akarja, hogy Budapest magyar buszokkal pótolja a metrót, az elképzelés apró szépséghibája, hogy magyar buszok nincsenek.
  6. A kormányközeli érdekkörök addig veszekedtek a koncon, hogy végül az egészből nem lett semmi.
  7. A kiszervezés 10 év alatt 20 milliárd forinttal drágább, mintha a buszokat megvennék a BKV-nak, ráadásul a 10 év elteltével még a buszok sem maradnak – tiszta biznisz, csak nem nekünk.
  8. A tender miatt a KDB 40 millió forintra büntette a BKK-t.
  9. A BKK fontolgatja, hogy a bírósághoz fordul.
  10. A főváros buszokat akar vásárolni a 3-as metró felújításának idejére.

Míg ezeket számolgatjuk, azt sem tudjuk, felújítják-e a 3-as metrót, hiszen most ott tartunk, hogy teljes felújításra nincs pénz, a részlegesnek meg nem nagyon van értelme. Ja, és itt egy kép Andrástól, ami bizonyítja, milyen szuper ötlet elvetni a megállók felújítását. (Újpest-Városkapu – és a metróba még be sem mentünk.)

ujp_kp

Tegye fel a kezét, akit nem rúgnának ki a munkahelyéről, ha ilyen hatékonyan végezné a melóját!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik