Közélet

Hideg van. Kellene fűteni

Ami nyáron a légkondi, az télen a fűtés. Örökzöld, sláger, stb. A napokban több olvasónk is fűtetlen járatokra panaszkodott. 

Mostanában gyakran kell a 24-es villamoson utaznom. Azt tapasztalom, hogy ezen a járaton nincs semmiféle fűtése a kocsiknak, csak a rajta utazó emberek lehelete”melegíti” be a kocsit, és ezt aligha lehet elegendő fűtésnek mondani…

Fotó: MTI/Mohai Balázs
Fotó: MTI/Mohai Balázs

Feltételezem, hogy az ezen a járaton utazók is megveszik a jegyüket, bérletüket, ennél fogva ők is jogosan tartanak arra igényt, hogy a téli mínuszokban fűtött kocsiban utazzanak

– írta Zsóka. Veronika a körúti villamosokon didergett:

A kérdésem, hogy miért nem fűtik a Combinókat idén? Minden nap ezzel utazom többször, de fűtöttel eddig nem utaztam!

Attila a BKK-nál is panaszt tett, a nekik írt levelet nekünk is elküldte, ebből idézünk. 

2016. január 4-én hétfőn reggel a XVIII. kerület, Pestszentlőrinc, Rába utcai megállóból 7:16-kor Kőbánya-Kispest felé tartó 193E jelzésű autóbuszra szálltam, mint sokszor és sokakkal munkába indulván. Ennek a járatnak a rendszáma BPI-291, Ikarus 260-as típusú autóbusz, telephelye Délpest, és sorolhatnám róla és sok más társáról az elérhető információkat.

Azzal, hogy időben érkezett, nincs gond. Hogy utaznak rajta jó néhányan, az is, de az Istenért, -10˙C hidegben idősek, gyermekek utaznak fűtetlen utasterű járműveken, mikor a BKK szabályzatában szerepel, hogy +5˙C alatt részleges, 0˙C alatt teljes utasfűtést kell alkalmazni.

Nem beszélve ennek elmulasztása esetén a jogi következményekről, talán lapozzák át a Btk. erre vonatkozó bejegyzéseit (foglalkozáskörében elkövetett veszélyeztetés a gyengébbek kedvéért).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik