Lutri az 51-es villamossal közlekedni

Állandó járatkimaradásokról, műszaki problémákról, rendszeres késésekről számolt be I.Cs. monogramú olvasónk. A villamos indulására nem egyszer 20 percet kellett várni a reggeli csúcsidőben. Olvasónk a panaszt – amelyet szerkesztve közlünk – eljuttatta a BKK-nak, a BKV-nak és a Fővárosi Önkormányzat közlekedési ügyosztályának is.

Naponta utazom, pontosabban szeretnék utazni az 51 -es jelzésű villamossal. A vonalon korábban sem volt minden zökkenőmentes, de immáron több mint két hete folyamatos műszaki problémák, egyéb okok miatti fennakadások, járatkimaradások, óriási késések tapasztalhatók.

51_ittlakunk_regionalbahn.jpgFotó: Óvári Péter / www.RegionalBahn.hu

Az 51-es villamossal A pontból B pontba eljutni lassan már lehetetlen, és az ember a drága bérlete mellett kénytelen 4-5 megállót gyalogolni, hogy eljusson céljához. Félreértés ne essék, szeretek gyalogolni és nem vagyok ellene a nagy sétáknak, de nem télen, nem egyedül és nem munkába igyekezvén. Mély felháborodásomat kell kifejeznem az iránt, hogy önök miatt állandó magyarázkodásra kell szorulnom a késéseim miatt.

Minden nap a Király utcától közlekedem a Könyves Kálmán körút irányába. Ezt a távot szerintem zökkenőmentesen maximum 30-35 perc alatt lehet megtenni (már sikerült többször is), az utóbbi időben ez 50-60 perc alatt sikerül. Ennek oka az 51-es villamos, hiszen a 4-6-os vonalon gyors és az esetek döntő többségében zökkenőmentes a forgalom.

Felháborít, hogy az utazásomat gyakorlatilag fél órával meghosszabbítják. Ami miatt odáig jutottam, hogy írjak önöknek, az a ma reggeli (2013.december 3.) eset. Leszállva a 4-6-os villamosról a Mester utcánál, látom, hogy bent áll az 51-es villamos. Sietek, hogy elérjem, hiszen tudom, ha ezt lekésem, akkor csak 15 perc múlva indul a következő, ha szerencsém van!

Felszállva a villamosra azt tapasztalom, hogy a villamos zsúfolásig tele van (és ezt tessenek szó szerint érteni), alig fértem fel. Először csak azt hittem, hogy biztosan nagyobb az utazóközönség, vagy a 4-6-os sűrítése miatt nagyobb tömeg gyűlt össze. Azonban hamar rá kellett döbbenem, hogy ez nem az, aminek látszik. Újabb járatkimaradás történt. Az utasok többsége 20 perce ült a villamoson. Vezető sehol! Tájékoztatás, hogy mi történik: sehol!

Egyszer csak megjelenik egy fiatalember (BKV-s egyenruhában), hamar kiderült, hogy a villamosvezető. Az utasok próbáltak nála információt kérni arról, mikor indulunk, azonban állítása szerint ő sem tud semmilyen információt, amit azért nehezen tudok elképzelni. Ekkor az utasok többsége gyalogosan indul célja felé teljesen rutinosan, hiszen ez már lassan állandó és megszokott dolog ezen a vonalon.

Egyszer csak megérkezik egymás után három (!) 51-es villamos. Az első beáll – az indulási irányból nézve – a bal vágányra. A rajta levő vezető hölgy próbálta menteni a menthetőt, és szaladt, ahogy tudott a több mint 20 perce bent álló villamoshoz, hogy azzal mielőbb indulni tudjon. A fiatalember pedig a frissen beérkezett villamost veszi át.

Ez több okból is felháborító:

1. A fiatalember nem igazán volt készséges a tájékoztatásban, amikor többen is próbáltak információt szerezni, holott valószínűleg tudta, hogy mi történik.

2. Ott áll egy villamos 20 perce vezető nélkül, viszont az egyetlen vezető, aki el tudná vinni a villamost, egy másik villamost vár, amit majd ő visz tovább, holott simán beosztható lett volna erre is, s akkor nincs késés, kimaradás.

3. Egyáltalán hogy állhat egy “gazdátlan” villamos a megállóban? Hová lett a vezetője?!

4. A 4-6-os villamosokat sűrítették (reagálva a nagyobb utazóközönségre), ami dicsérendő, de az ebből adódó nagyobb tömeghez nem igazították hozzá az ehhez csatlakozó mellékvonalakat, például az 51-est (főleg, hogy ez az egyedüli közlekedési eszköz Könyves Kálmán körút irányába).

Azt tapasztalom, hogy a villamospálya állapota nem túl jó, bár vannak ennél sokkal rosszabb állapotú villamospályák is Budapesten, így nem hiszem,hogy a fent említetteket ez okozná. Azt is tapasztalom, hogy a Mester utca végállomástól a Haller utcáig a közlekedés nem túl rózsás (autók és villamosok által használt közös szakasz).

Azt is tapasztalom, hogy a forgalomirányítás (lámpák, elsőbbségadás, megállók szám, stb.) ezen a szakaszon nincs összhangban, és túlságosan lassítja a villamost, így lassan gyalogosan előbb oda lehet érni, mint villamossal. Viszont azt nem tudom megérteni, miért nem lehet erre megoldást találni. Akár alternatív vonallal, tartalék villamossal, tartalék járművezetővel, a Mester utca – Haller utca szakasz egyirányúsításával, a közlekedésirányítás újragondolásával, stb.

De a legfontosabb a vonal irányítása, ami jelenleg katasztrofális. Egy váratlan helyzetre egyszerűen nem tudnak megfelelően reagálni! Kérem, indítsanak vizsgálatot az ügyben és a vonalat mielőbbi tegyék közlekedhetővé, használhatóvá, mert jelen állapota inkább hasonlít a szerencsejátékhoz (vagy közlekedik, vagy nem), mint egy főváros közlekedéséhez.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.