Közélet

Senki sem nevet a végén – újabb eset, amikor az igazság rejtve marad

Hosszú és részletes levélben tett panaszt az az olvasónk, akit még áprilisban ért atrocitás az M3-as metró Klinikák állomásánál. A BKK-nak írt panaszlevelét mi is közöltük. Ahogy akkor is jeleztem, az ilyenkor előírt vizsgálat eredménye mindig bizonytalan, hiszen két különböző álláspont ütközik egymással, s amíg az ilyen esetekről nem készül videó, vagy legalább hangfelvétel, a teljes igazság lényegében kinyomozhatatlan.

Ezúttal sem alakult másképp. Olvasónk a napokban megkapta a vizsgálat eredményét a BKK-tól; az alábbiakban ezt a levelet közöljük, olvasónk kommentárjaival együtt (utóbbiakat dőlt betűkkel olvashatjátok).

Tisztelt …!

Sajnálattal értesültünk Társaságunkhoz 2013. április 14-én érkezett elektronikus leveléből az Önt ért kellemetlenségről.

Engedje meg, hogy tájékoztatást adjunk arról, hogy a Társaságunkkal szerződésben álló, DDTH Kft. illetékes vezetője a bejelentés kapcsán jegyzőkönyvileg meghallgatta a Klinikák metrómegállónál 2013. április 14-én szolgálatot teljesítő 2064506-os azonosítószámú biztonsági őrt. (Elkérhetem a jegyzőkönyvet szerintetek? Kíváncsi lennék rá, tényleg eljártak-e az ügyben, és ha igen, hogyan.)

Az érintett őr azt nyilatkozta, hogy április 14-én délután 17 óra körül erősen megnőtt az utasforgalom, így az ellenőrzésre fokozottabban kellett figyelniük. (Első hazugság. Ezt magatok is sejthetitek, ha visszalapoztok a naptárban: ez a nap, április 14-e ugyanis VASÁRNAPRA esett… távolról sem a hétköznapi, csúcsidei forgalomról volt tehát szó. A valóság az őr állításával szemben az, hogy ezen a csendes, napos vasárnap délutánon alig néhányan lézengtek a kérdéses állomáson – ezeknek fele a BKK megbízásából tevékenykedő dolgozó volt. Lefelé pedig – ekkor még – egyes egyedül én indultam. Sose gondoltam volna, hogy én egy személyben ‘erős forgalomnak’ számítok majd egyszer, egy többmilliós nagyváros közepén…)

Az ellenőrzés során minden részletre ügyelniük kell, többek között arra, hogy az utasokkal a megfelelő hangnemben kommunikáljanak és a viselkedésükkel is az elvárásoknak megfelelően lássák el munkájukat. Természetesen bizonyos helyzetekben előfordulhat, hogy az intézkedés közben az azonosítószám nem megfelelően látható a ruházatukon (különösen, ha azt szándékosan, kézzel, ujjal eltakarják, mint ahogy itt történt…), azonban kérésre, ezt a számot az utassal közölniük kell, mint ahogyan az őr jelen esetben ezt meg is tette. (Második hazugság. Az én – többszöri, ismételt – kérésemre nem tette meg, pedig kötelessége lett volna, végül saját kollégája felszólítására tolta az arcomba, és emlékszünk, ugye, milyen stílusban? Nem idézem saját korábbi levelemet, aki ezt olvassa, gondolom olvasta azt is. Abban is leírtam előre, hogy sajnos tudom, hogy a BKK az arcomba fog hazudni. Így is tett.)

A bejelentése kapcsán szakterületünk – próbavásárlások keretein belül – az érintett biztonsági őrt ellenőrzés alá vonta, aminek során az őr intézkedése szabályszerűnek és udvariasnak bizonyult. (És véletlenül sem kapott fülest saját kollégáitól, vagy számított a jegyzőkönyves meghallgatás után amúgy is erre, már ha ez az állítólagos próbavásárlás tényleg megtörtént. Vagy nem. Sosem fogom megtudni. Mellesleg: miféle próbaVÁSÁRLÁS? Szó nem volt itt semmiféle vásárlásról. Kinek tűnik ez másolt sablonszöveg-gyanúsnak?)

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt.-nek az utas és biztonsági őr kollégánk állításai között fennálló ellentmondások feloldására – hatósági jogkör hiányában – nincs lehetősége. (Itt jött az előre megjósolt felelősség-elhárításos rész.)

Társaságunk elsődleges céljai közé tartozik a jövőben is az utasokban kialakult kép és a közösségi közlekedés színvonalának javítása a törvényileg meghatározott eszközökkel, hogy a szolgáltatásainkat térítés ellenében igénybe vevők utazását kellemesebbé tegyük. A továbbiakban is minden törvényes eszközt fel kívánunk használni annak érdekében, hogy kiszűrjük és eltávolítsuk azokat a munkatársakat, akik nem felelnek meg cégünk szakmai és etikai elvárásainak. (A fentiek fényében kinek tűnik ez a mondat őszintének? Bár, lehet hogy az, amennyiben az említett ‘szakmai és etikai elvárások’ ilyen alacsonyak.)

Sajnáljuk a történteket, egyben kérjük tájékoztatásunk megértő elfogadását. (Van más lehetőségem?)

A poszthoz a BKV-figyelő Facebook oldalán tudtok hozzászólni: http://www.facebook.com/bkvfigyelo

Ajánlott videó

Olvasói sztorik