Budapest, 2014. május 8.
Egy utas kiválasztja a megvásárolni kívánt bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatájának kijelzõjén a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás megállójában 2014. május 8-án.
MTI Fotó: Mohai Balázs
BKV-Figyelő

Újbuda-központban is rosszak az automaták, helló!

Király Dávid
Király Dávid

2016. 12. 19. 17:54

Korábban a témában:

Állítólag összesen két ember végzi a BKK automatáinak karbantartását, ami megmagyarázná, miért van az, hogy a vadiúj gépek jelentős része

  • nem fogad el papírpénzt.
  • nem fogad el aprót,
  • nem fogad el bankkártyát,
  • nem ad vissza papírpénzt,
  • nem ad vissza aprót,
  • nem ad ki jegyet,
  • nem ad ki bérletet,
  • nem csinál semmit.

És ezek még csak a műszaki okok, a megrongált automatákat még nem is említettük. A lényeg, hogy Újbuda-központban alig van már használható gép, olvasónk, Júlia például hiába körözött egy szakaszjegy reményében.

Folyamatosan több pénzt nyel el az automata, mint amennyibe kerül a jegy. Akárhányszor vettem az elmúlt időben, 10-ből 8-szor így jártam. Ma reggel (december 17. – a szerk.) az Újbuda-központban szerettem volna jegyet venni, a metrónál kettő terminálból kettő csak bankkártyás fizetést fogadott el. Nekem nincs bankkártyám, szerintem nem vagyok egyedül.

Odamentem a jegyellenőrhöz, akinél elméletileg kellene jegynek lennie, persze nincs. Ezután felmentem a vásárcsarnokhoz, ahol kettőből egy terminál működött (E15). Bedobom a 300 forintot a metrószakaszjegyre, erre kér még 100 forintot a gép.

Köszi, BKV (egész pontosan az automaták a BKK-hoz tartoznak – a szerk.), szerintem nagy baj van, ha ez folyamatos probléma. Ideje lenne dolgozni… Másnak a pénzével, munkahelyével szórakozni – igazán emberséges. Még nincs karácsony!

A kulcsmondat azért itt mégiscsak az, hogy nagy a baj, ha ez folyamatos probléma. Egy korábbi bejegyzésünkre reagálva a BKK azt közölte, hogy tudnak a problémáról, meg is akarják oldani, de erre reálisan csak az elektronikus jegyrendszer bevezetésekor van esély. Azért ez elég kevésnek tűnik.

Frissítés:

A BKK csütörtökön azt közölte, hogy a fenti időpontban valamennyi automata visszaadó nyílását eltömítették. Az olvasónk által leírt esetre reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást küldte:

Ezúton is elnézést kérünk a bejelentőtől a jegy- és bérletkiadó automatáknál őt ért kellemetlenségek miatt.
Automatáink szervizelését minden nap folyamatosan végzi üzemeltető partnerünk, az erre fordított erőforrását pedig a hálózat nagyságának, a forgalomnak, és a hibák előfordulási gyakoriságának figyelembevételével optimalizálja.

Megvizsgáltuk az Újbuda–központban lévő automatáink működését és jelenlegi állapotát, látható, hogy mindegyik berendezés esetében az okozott problémát, hogy vagy a bankjegykiadó vagy az érmekiadó nyílást eltömítették.

A53 – Újbuda – központ metró aluljáró: A háttérrendszer adatai alapján az automata 2016.12.17.-én, a bejelentés napján, csak bankkártyát fogadott el, mivel az érmekiadó egysége el volt tömítve, emiatt a rendszer ügyfeleink érdekében tiltotta a készpénzt fizetést.
Aktuális státusz: 2016.12.21. 11:33h-kor a háttérrendszer megfelelő működést jelez.
A54 – Újbuda – központ metró aluljáró: A háttérrendszer adatai alapján az automata 2016.12.17.-én, a bejelentés napján, csak bankkártyát fogadott el, mivel az érmekiadó egysége el volt tömítve, emiatt a rendszer ügyfeleink érdekében tiltotta a készpénzt fizetést.
Aktuális státusz: 2016.12.21. 11:33h-kor a háttérrendszer megfelelő működést jelez.
E15 – Újbuda – központ metró aluljáró: A háttérrendszer adatai alapján az automatában 2016.12.17.-én, a bejelentés napján, 13:36h-kor egy érmés fizetés közben, elakadás történt és az automata „üzemen kívüli” állapotba került. A szerviz vizsgálata megállapította, hogy az érmekiadó egység el volt tömítve.
Aktuális státusz: 2016.12.21. 11:33h-kor a háttérrendszer megfelelő működést jelez.
F32 – Újbuda – központ metró aluljáró: A háttérrendszer adatai alapján az automatában 2016.12.17.-én, a bejelentés napján, 06:55h-kor egy érmés fizetés közben, elakadás történt és az automata „üzemen kívüli” állapotba került. A szerviz vizsgálata megállapította, hogy az érmekiadó egység el volt tömítve.
Aktuális státusz: 2016.12.21. 11:33h-kor a háttérrendszer megfelelő működést jelez.

Az automaták eltömítésének, rongálásának megelőzése, elkerülése érdekében a fejlesztéseken (szoftvermódosítás) kívül a rendőrség felé a BKK elindította az elkövetők felderítésére irányuló eljárást, továbbá a biztonsági személyzet bevonásával akciót indított a rongálások, tömítések visszaszorítása érdekében.

Kiemelt kép: MTI

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.