BKV-Figyelő

Zombiként gyalogolunk egyik automatától a másikig

Király Dávid
Király Dávid

2016. 09. 01. 15:04

Ebben a levélben Adrienn mindent leírt arról, miért baromi gáz, ha nem javítják meg az elromlott automatákat.
Korábban a témában:

Sajnos lassan már az őrületbe kerget az összes XV. kerületi és a XIV. kerület Bosnyák téri automatái. Hónapok óta nem lehet használni őket, mert

  • vagy csak bankkártyával lehet fizetni, az meg nem mindenkinek van (főleg a gyerekeknek nincs – háromgyerekes anyuka vagyok),
  • vagy ha mégis aktív a készpénzes fizető “gomb”, akkor vagy csak érmével (9500 forintos bérletet!) lehet fizetni, vagy ha papírpénzzel is, akkor azt az automata vagy teljes egészében elnyeli, vagy – jobb esetben – kiadja a jegyet/bérletet, de elnyeli a visszajárót.

A lányomnak nyelte már el egy teljes bérlet összegét, jegyek árát, visszajárót, stb. Ezért visszajáró vendég vagyok a belvárosi BKK irodában, ahol 30 napos felülvizsgálat után adják vissza a szerintük jogosnak vélt összegeket.

Hiába jelentgetem be folyamatosan az újpalotai vásárcsarnok két automatáját, a buszvégállomás automatáját, a Molnár Viktor utcait vagy a Főtéren levőt. Talán jó, ha az állítólagos javítás után egy órán át üzemel. És ugyanez a helyzet a Bosnyák téren levő automatákkal.

De ma (kedden), amikor már megint semmilyen (még bankkártyás) módon sem lehetett jegyet és bérletet venni, és a gyerek felszállt a buszra az előre kiszámolt 450 forinttal (mert persze a buszon 100 forinttal drágább a jegy), még a buszsofőrnek állt feljebb, hogy miért nem vesz az automatából.

Kérdem én, ha a gyerek nem akar bliccelni, ráadásul 100 forinttal drágábban venne jegyet, miért egy férfi utasnak kell lecsillapítani a buszsofőrt? Ráadásul azért vett drágábban jegyet – amellett, hogy ne blicceljen -, hogy a Keletiben “jutalmul” leszállhasson a buszról, hogy ott megvegye a havi bérletét!

Arra tanítom mindig a gyerekeimet, hogy becsületesek legyenek, ebben benne van az is, hogy ne blicceljenek, de a fentiek alapján valaki a BKK-tól megmondaná, hogy mi a legjobb megoldás?

De ne azzal jöjjenek, hogy előre vegyünk több jegyet, meg vegyünk gyűjtő jegyet, ha esetleg nem sikerül a bérletvásárlás, mert nem szabhatják meg, hogy beruházzak és álljon a pénzem jegyekben, amikor nem képesek biztosítani a szolgáltatásuk igénybevételéhez a bárhol elérhető jegy- vagy bérletvásárlást!

Miért kellett bezárni minden egyes bérletpénztárat? Főleg a külvárosokban, ahonnan naponta több ezer ember ingázik reggel és este? Miért nem lehet legalább kerületenként egy darab, és ha nem is minden munkanapon, de legalább hetente egy-két nap nyitva tartással? Ott nem nyelné le a dolgozó a visszajárót vagy nyelné le a teljes összeget, és elfogadná a készpénzt is, nemcsak a bankkártyát…

Amikor ezt megkérdeztem a BKK-tól, azt mondták, hogy csak be kell utazni a Keletiig, vagy a Ferenciek teréig – de addig mit mutogatok az ellenőrnek?

A XV. kerületben a lakosok már zombiként gyalogolnak egyik automatától a másikig (persze feleslegesen), és ünnepnapnak számít, ha valamelyik hibátlanul üzemel. Kérdem én: amennyiben a BKK nyújt egy szolgáltatást, akkor nem kutyakötelessége, hogy az ahhoz szükséges jegy vagy bérlet megvásárlása készpénzben is megtörténhessen, ne csak bankkártyával? Mert ez diszkrimináció!

Frissítés!

A BKK tud a problémáról, a megoldással azonban valószínűleg várni kell az elektronikus jegyrendszer bevezetéséig. A BKK által a BKV-Figyelőnek küldött nem túl optimista reakciót az alábbiakban olvashatjátok.

Ezúton is elnézésüket kérjük a bejelentőnek mind a jegy- és bérletkiadó automatáknál, mind pedig a járművezetőnél őket ért kellemetlenségek miatt. A levélíró által felvetett probléma ismert a BKK számára, és kezelni is kívánja, hiszen Társaságunknak egyik nagyon fontos törekvése a jegyhez, bérlethez jutási lehetőségek minél szélesebb körű – bankkártyával és készpénzzel történő fizetési módokkal – biztosítása.

A vásárlási lehetőségek kapcsán meg kell említenünk azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntése nyomán az elsődleges cél az elektronikus jegyrendszer bevezetése, ami egy több évig tartó, komplex folyamat. Ennek a folyamatnak a végére a bérletpénztárakat felváltják a nagyobb közlekedési csomópontokban, helyközi autóbuszos vagy vasúti átszállási pontokon, illetve a repülőtéren szélesebb szolgáltatási kínálattal és nagyobb kapacitással működő, az elektronikus jegyrendszerrel járó új feladatokra is alkalmas ügyfélközpontok.

Szintén a folyamat része, hogy megjelentek a bérletpénztárak számát többszörösen meghaladó számú, Budapest és a környéki települések számos pontján üzemelő, jelentős területi lefedettséget biztosító (és természetesen az elektronikus jegyrendszerben történő működésre is alkalmas) jegy- és bérletkiadó automaták. Budapesten és az agglomerációs településeken 350 db új jegy- és bérletkiadó automata telepítésére került sor, mellyel megháromszoroztuk értékesítési pontjainkat, és hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtettünk a korábbi értékesítési kapacitásokhoz viszonyítva.

A jelenlegi technológiai körülmények között, figyelembe véve, hogy a budapesti közösségi közlekedésben, mint ahogyan helyi közlekedés tekintetében a világ számos más országában is, elővételi rendszer működik, az abból adódó kellemetlenségek elkerülésére, hogy adott időszakban és helyen valamely okból nem tud jegyet vagy bérletet váltani, csak az elővételi lehetőségeket tudjuk javasolni. Ez lehetséges oly módon, hogy vonal- vagy gyűjtőjegyet vásárolnak, vagy a bérleteket az érvényesség lejárta előtt vásárolják meg.

Mint ahogy levelében a panaszos rámutatott, és ami Társaságunknak is fontos szempont, nem az elővétel az ideális megoldás, hanem a minél szélesebb körű vásárlási lehetőség. Ebbe az irányba mutat az elektronikus jegyrendszer, és ezt a célt szolgálják a jegy- és bérletkiadó automaták is. Az automaták terjedésével párhuzamosan sajnos megjelentek a különféle károkozások is: először a bankjegykiadó nyílás eltömítése, később – az ennek elhárítására szolgáló fejlesztést követően – az érmekiadó rendszer eltömítése. Jelenleg folyamatban van az érmekiadó rendszer olyan fejlesztése, amivel az eltömítési kísérleteket ki tudjuk majd szűrni, és ezzel valamennyi jegy- és bérletkiadó automatával magasabb szolgáltatási színvonalat tudunk biztosítani.

Az automaták eltömítésének, rongálásának megelőzése, elkerülése érdekében az említett fejlesztéseken kívül a rendőrség felé a BKK elindította az elkövető(k) felderítésére irányuló eljárást, továbbá a biztonsági személyzet bevonásával akciót indított a rongálások, tömítések visszaszorítása érdekében.

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a fenti okok miatt valaki nem jutott hozzá a visszajáróhoz, lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával, a 06 1 3 255 255 telefonszámon az 1-es majd 5-ös menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK minden bejelentést kivizsgál 30 napon belül, és a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasok számára az automatában maradt összeget.

A BKK jegy- és bérletértékesítő automatái informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így üzemeltető partnerünk a lehető leghamarabb értesül azok esetleges hibájáról és azonnal megteszik a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.