Közélet

Elindult a fonódó – jó az új menetrend?

Szombattól átszállás nélkül lehet kötött pályán utazni Észak- és Dél-Buda között. Sok évnyi tervezés, rengeteg vita és óriási dugókat okozó építkezés után ma végre elindultak az első menetrend szerinti járatok a budai fonódó villamoshálózaton. 

Az új villamosok természetesen átszabták a környék közlekedését, megszűnt több járat, például a 18-as villamos és a 86-os busz. Sokan lesznek, akik kénytelenek lesznek újratervezni a napi közlekedésüket. Ödön nevű olvasónk írta meg a véleményét az új rendszerről. 

Mindenki várta a fonódó villamos indulását. Elindult. Amikor belefogtak, azt ígérték, mindenkinek jó lesz (persze olyan nincs, hogy mindenki háza előtt megálljon egy villamos és nyilván vannak vesztesei is minden ilyen projektnek).

Fotó: BKK
Fotó: BKK

Vannak érthető módosítások, amiket bevezettek például a 86-os megszüntetése (majdnem teljesen párhuzamos a villamossal, de csak majdnem). De vannak teljesen érthetetlen dolgok is.

A fonódásnak néhány átszállásmentes járat a nyertese (elismerem, ezek rengeteg embernek teremtenek gyors közlekedést). Megszüntettek viszont néhány igazán jó kapcsolatot és járatot is. Itt például a 18-as villamos megszüntetésére gondolok. Ebből sokkal többet is ki lehetett volna hozni.

A 18-as közlekedhetett volna Városház tér és Hűvösvölgy között, az 56-os pedig Hűvösvölgy és Kelenföld között.
Tudtommal nem én vagyok az egyetlen, aki Kelenföldről szeretne eljutni a Széll Kálmán térre és fordítva.

A második indok a 18-as mellett, hogy megmarad egy régi szám. A harmadik indok, hogy Krisztinavárosban több iskola és nagy létszámú intézmény is van.

A másik oldalról nézve értem a BKK-t is. Hatalmas szervezést igényel egy ilyen projekt bevezetése, az sem biztos, hogy villamosból van elég és így is vannak szakaszok, amik túlterheltek.

Csak remélem, hogy pár hét, hónap múlva azért átnézik újra a menetrendeket és járatokat, esetleg felmérik, mire van szükség, mire nincs, és ha kell, javítanak rajta.

Milyen lett a fonódó? Gyorsabban eljuttok A-ból B-be? Fáj a szívetek a 86-os buszért? Írjátok meg a véleményeteket Budapest legújabb hálózatfejlesztéséről!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik