Közélet

Háromig számolok

A nagy hadronütköztető működése valóban bonyolult. Sőt, a méhen belüli műtét is elég komoly dolognak tűnik. De mi olyan bonyolult abban, ha egy nő fel akar szállni egy babakocsival és abban egy gyerekkel a buszra. Három tétel: 1 db szülő, 1 db gyerek, 1 db babakocsi. Ha mindhárom fent van, örülünk és elindulunk, ha nem, akkor megvárjuk a tranzakció végét. Zsuzsa kibírta nevetés nélkül az áprilisi tréfát. 

Ma reggel sikerült a 17-es villamospótló busz sofőrjének a nap talán legrosszabb viccét hoznia, ugyanis az orrom előtt becsapta az ajtót és elindult a gyerekemmel.
Előzmény: III. kerület, Óbuda, régi, ócska buszok, magas lépcsőkkel. Babakocsival csak a hátsó ajtóhoz száműzve lehet feltornáznia magát a korán reggel fitt anyukáknak, feltéve, hogy nem minimum egy méterre áll meg a busz a padkától, illetve nem foglalja el a hátsó ajtó előtti részt odaültetett fa, korlát vagy elektromos szekrény.
Fotó: retronom.hu
Fotó: retronom.hu

Integetés sofőrnek, guruljon előrébb, majd felszállás, kérés, ismét felszállás, kérés már hangosabban (gyerek közben egyedül a megállóban), sofőr ingerülten visszakiabál, hogy nem hallja, mire kérem. Azt, hogy tegye lehetővé, hogy felszálljunk a 15 hónapos gyerekemmel.

Leszállok, megyek vissza a babakocsihoz, amit közben egy segítőkész idegen felemelt a buszra, orrom előtt csattan az ajtó, busz elindul. Dörömbölök, futok utána. Megáll. Érthetően felindultan kiabálok a sofőrrel, hogy figyeljen már oda, mit csinál, mire ő kiabálva hajtogatja, hogy csak előre akart gurulni, hiszen azt akartam.

Nem, nem ezt szeretném. Szeretnék úgy eljutni reggel a bölcsődébe a 8 órás munka előtt, hogy nem kell megküzdenem az ilyen figyelmetlenségekkel, nem kell méteres lépcsőkön emelgetnem a 20 kilós babakocsit és nem kell futkosnom a gyerekem után.
Egyúttal szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez nemcsak a “hisztériás anyukák” problémája, de ugyanez a sorsa a mozgássérülteknek is, akik 2015-ben még mindig igencsak megalázó módon vehetnek részt a tömegközlekedésben. Figyeljünk jobban egymásra!
 
Frissítés:
A fent leírtakra reagálva a BKK és a BKV az alábbi tájékoztatást küldte:
A BKV Figyelőn 2015. április elsején, Háromig számolok címmel megjelent bejegyzésükkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak és a Budapesti Közlekedési Központnak a főváros közlekedésszervezőjeként az elmúlt négy évben az egyik legfontosabb célkitűzése az elöregedett budapesti járműflotta fiatalítása volt, így valósulhatott meg, hogy a vonalak túlnyomó részén teljes vagy részleges alacsonypadlós járművek közlekednek.
2015 februárjától az új buszok forgalomba állásával lehetőség nyílt arra, hogy a hétvégi napokon kizárólag alacsonypadlós autóbuszok közlekedjenek az 5-ös, 20E, 30-as, 33-as, 57-es, 68-as, 85-ös, 86-os, 87-es, 105-ös, 119-es, 136E, 147-es, 148-as, 155-ös, 157-es, 157A, 159-es, 160-as, 166-os, 181-es, 182-es, 184-es, 183-as, 187-es, 191-es, 200E, 220-as, 224-es, 236-os, 257-es, 260-as, 260A, 266-os, illetve az agglomerációs vonalakon megkönnyítve a kerekesszékkel és babakocsival utazók közlekedését.
A BKK célja az, hogy 2018-ban már kizárólag alacsonypadlós buszok közlekedjenek a teljes budapesti hálózaton. Ennek érdekében a BKV Zrt. üzemeltetésében 2015. áprilisában 13 új alacsonypadlós Mercedes-Benz Conecto busz áll forgalomba, valamint 2015 májusától a Budapesti Közlekedési Központ által lefolytatott buszüzemeltetési tender eredményeként több ütemben mintegy 200 új, klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb környezetbarát motorral felszerelt MAN Lion’s City A21 és Mercedes-Benz Conecto G autóbusszal bővül a fővárosi buszflotta.

A BKV Zrt. az alábbi választ adja anyagukra:

Az április 1-jén megjelent cikkükben leírt esetet azonnali hatállyal kivizsgáltuk. A történteket a BKV Zrt. nagyon sajnálja, azonban a vizsgálat során meghallgatott járművezető máshogyan emlékszik az esetre. Elmondása szerint miután megállt a Selmeci utcában kijelölt megállóhelyen, a hátsó ajtónál egy úr felsegítette az említett hölgy babakocsiját az autóbuszra.

Eközben a hölgy a járdaperonon előrébb jött a harmadik ajtóig, és onnan kiabált a járművezetőnek. Amikor kollégánk megértette, hogy mit szeretne a hölgy, azonnal jelezte számára, hogy nyitott ajtókkal nem tud előrébb állni a járművel. Ezt követően a hölgy leszállt, majd a járművezető bezárta az ajtókat, hogy előrébb álljon az autóbusszal, hogy így biztosíthassa a kényelmes felszállást az édesanya és gyermeke számára.
A hölgy valószínűleg félreérthette a szituációt, azt gondolhatta, hogy a járművezető el szeretné hagyni a buszmegállót, miközben a járművezető csak a hölgy kérésének eleget téve,– immáron a járdapadkához közelebb állva – újra kinyitotta az ajtókat. Miután a az édesanya és gyermeke biztonságban felszálltak a buszra, probléma és szóváltás nélkül folytatták az utazást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik